Fåntrattar av silikon


Det gamla språkröret Birger presenterar en
underbar krönika i dagens BT.


Kommentarer
Postat av: Johan H

Birgers krönikor är alltid underhållande och tänkvärd läsning. Han är lugnt BTs bästa ledarsidekrönikör.

Postat av: jimmy

Om jag får sätta mig på tvären lite så tycker jag nog han åstadkommit bättre. Det här var ju bara självklarheter... eller?

2006-12-18 @ 14:14:08
URL: http://jimpan.blogspot.com/
Postat av: Thomas Svensson

Självklart, Jimmy?
Varför ser du då så många stadsjeepar i stan, varför blir silikoninstituten bara fler trots verkliga sjukvårdsköer, varför ökar julhandeln varje år, varför var friår och skatteväxling så impopulära, ...?

Jag tror att duktiga krönikörer som talar om självklarheter på bästa nyhetsplats i dagspressen gör stor nytta; vår sjukliga dragning till fåfängan och prestigen behöver ständigt motgift.

2006-12-18 @ 22:53:51
Postat av: Johan H

dessutom Jimmy, kanske det säger något om vilka andra som skriver krönikör på min och Thomas lokalavis ledarsida? :)

2006-12-18 @ 22:55:30
URL: http://johan-hellstrom.blogspot.com
Postat av: jimmy

Jag ville inte såga Schlaug, tycker tvärtom att han skrivit och sagt många bra saker. Men med det i åtanke hade jag lite svårt att se varför just den här krönikan var så otrolig. Men det ligger nog nåt i det Johan skriver om vad som brukar skrivas på den platsen...

2006-12-21 @ 09:37:33
URL: http://jimpan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback