Är arbetsförmedlingen död?

I dagens Borås Tidning möts man av rubriken: "Arbetskraft sökes!" "Hälften av företagen i Borås vill gärna nyanställa - men kompetent personal saknas." BT refererar tilll en SIFO-undersökning beställd av bemanningsföretaget Proffice. ..." Undersökningen visar att företag inom industri- och logistiksektorn är de som mest jagar personal.".

Då jag känner några personer som söker jobb och inte lyckas hitta något på ett bra tag gick jag in på arbetsförmedlingens hemsida. Det visar sig då att det i Borås finns 207 lediga platser inom alla yrken. Inom logistiksektorn hittade jag ett ledigt jobb, via Manpower. Inom industrisektorn räknade jag till ca 15 jobb, varav ett par var för "längre uppdrag".

..." Undersökningen visar att företag inom industri- och logistiksektorn är de som mest jagar personal.".

Var "jagar" ni personal? Har hälften av Borås företag inte hört talas om att det finns något som kallas "arbetförmedlingen"?  

Är arbetsförmedlingen redan nedlagd?

Man undrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback