Nordtorp i vinterskrud

Nordtorp070127

Efter den hittills så bedrövliga vintern fick vi äntligen snö även i Borås. Nu gällde det att hitta sina skidor, valla och lämpliga kläder. Skidutrustningen, inklusive skor, har varit utlånade, men var lätt att ringa in och hämta i Sjömarken. Vallan var försvunnen, men en tur till sportaffären löste det problemet. Där finns förstås alldeles för mycket att välja mellan. Jag kollade på temperaturintervallet på vallburkarna och valde först en som tycktes lämplig. Jag blev lite överraskad över att priset var hela 120 kr och såg sedan att samma temperaturintervall kunde fås för 45 kr. Efter ett ögonblicks övervägande om den dyrare vallan skulle kunna förstärka min skidåkningsupplevelse bestämde jag mig för den billigare. Ytterligare en burk i ett annat intervall tog jag också till kassan.

Väl framme vid Nordtorps förträffliga skidanläggning, se bild, kunde man konstatera minus 7 grader, strålande solsken och gnistrande snö. Underbart! Lila valla i trampet och iväg på tre och en halv km  elljusspår. Lite isigt var det på vissa ställen, men härligt! Väl preparerade spår förstås, det är nog tack vare Vasaloppet som entusiasterna sköter skidspåren så exemplariskt. Tack för det, SOK.

Det kändes förstås, speciellt i armarna, då jag inte stått på skidor på två år. Så, det fick räcka med ett varv denna gången för att undvika alltför mycket träningsvärk i morgon.

Jag hoppas verkligen att det blir någon mer chans till detta nöje innan våren kommer, i morgon lär det bli blidväder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback