TV-kväll


Vi satt här i soffan och tittade på en svensk thriller: Den som viskar. Efter någon halvtimme såg vi på varandra och sa: Varför tittar vi på det här? Och stängde av. Istället satte vi på en skiva med Lisa Ekdahl: Back to earth, som fortfarande smeker öronen.

 

Före thrillern kollade vi på ett underhållningsprogram med Lasse Kronér och några kändisar. Bra jobbat! ropade Lasse så fort de tävlande lyckades svara på någon fråga och publiken applåderade förtjust.

 

Är jag för gammal, har jag sett allt, eller varför känns TV-utbudet så tomt? Kanske beror det på avvänjning, vi har ju varit utan TV halvannat år, eller på att vår skärm bara är 21 tum på diagonalen.

Vi får nog köpa oss en riktigt stor platt-TV med surround-ljud och abonnera på några fler kanaler, .. och sluta betala SvT-licensen,  hur skall vi annars stå ut med livet?


Kommentarer
Postat av: Mikael Svensson

Om du är för gammal, så är jag det också. Mina syskon säger att jag är för ung för åldersnoja, så det kan inte vara fallet.
Om jag ska utsättas för tv får det vara på arbetstid..

2006-11-05 @ 10:14:58
Postat av: Johan H

Om du känner dej för gammal så är vi två. Teveutbudet, i synnerhet på helgkvällar, är fantastiskt tråkigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback