Semester

Jag tänker nu ta ledigt från bloggandet ett tag. Det är nu bara två veckor till semestern då andra förströelser får ta över. Jag tänker bland annat läsa några böcker i sommar och för närvarande finns följande redan i bokhyllan:
  • John Searle, Konstruktionen av den sociala verkligheten,
  • Henry David Thoreau, Walden
  • Stefan Einhorn, Konsten att vara snäll,
  • Claes Bernes och Pär Holmgren, Väderbok.
Jag har också sett att ett par nya böcker kommit ut av ett par favoritförfattare:
  • Alain de Botton, Lyckans arkitektur,
  • Karin Fossum, Brott
  • Alexander McCall Smith, Kärlek, vänskap och choklad
Och idag fick jag följande rekommendation:
  • Sandra Blakeslee, Jeff Hawkins, On intelligence
Dessutom kommer jag förhoppningsvis att återvända till
  • Karl Popper, Lesson of this century
  • Georg Henrik von Wright, Vetenskapen och förnuftet.
Om detta inte skulle vara nog, så kommer vi nog under vår cykelfärd genom Västergötlands, Dalslands och Bohusläns småorter att kunna inhandla några slumpvis utvalda pocketböcker...

...och är det någon som har en bokrekommendation så mottas den gärna.



För den som inte tänker ta ledigt från bloggosfären finns det nu stora möjligheter att läsa, begrunda och kommentera tidigare inlägg. Några på denna blogg som jag gärna skulle vilja se kommenterade är :

Att tämja kapitalismen
Politik är att lösa samhällleliga problem
Jin och Jang i västerlandet
Om holism som kunskapsteori
Hur gör vi skolan till en bättre plats att vara i?
Riktiga och konstlade jobb

Kommentarer
Postat av: Johan H

Ha en bra sommar, Thomas! Vi kanske springer på varandra på stan nån gång.

Postat av: heiti

Ha en trevlig semester, Thomas!
Vi har en bok gemensamt, skall också läsa Henry David Thoreaus Walden i sommar...

2007-06-26 @ 08:24:36
URL: http://heiti.blogspot.com
Postat av: vänstra stranden

Ha det så trevligt i böckernas värld!! /VS

2007-06-28 @ 21:49:36
URL: http://www.vanstrastranden.wordpress.com
Postat av: Jimmy

Ha en skön semester! Jag läste "Konsten att vara snäll" på Sicilien, mycket tänkvärd. "Walden" har jag också planer på att läsa i sommar (tre personer gillt). Har tänkt göra det länge, hoppas det blir av nu. ;-)
De önskade kommentarerna finns på plats lagom tills du kommer tillbaka...

2007-07-03 @ 09:23:05
URL: http://jimpan.wordpress.com/
Postat av: Johan Simu

Richard Rhodes The making of the atomic bomb. Finns ingen bättre skildring av 1900 talets viktigaste vetenskapliga upptäckter.

2007-07-06 @ 00:09:25
URL: http://gronarealisten.blogg.se/
Postat av: Björn Fridén

Searle och Popper är ju riktigt bra läsning.

2007-07-11 @ 23:06:45
URL: http://www.alliansfrittsverige.blogspot.com
Postat av: Tony

Ha en bra sommar, Thomas.
Om ni cyklar förbi trakterna kring Mellerud, så kom förbi på en kopp fika!
Hälsningar Tony Johansson

2007-07-19 @ 21:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback